Budowa drogi ekspresowej S-6 na odcinku Goleniów – Kiełpino realizowana jest z podziałem na trzy odcinki:
Przebieg drogi S-6 z podziałem na odcinki: Odcinek 1 (kolor granatowy), Odcinek 2 (kolor niebieski), Odcinek 3 (kolor fioletowy).
Odcinek 1 – „Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku Goleniów – Nowogard (S-3, węzeł „Goleniów Północ” /z węzłem/ - początek obwodnicy m. Nowogard)” o długości 19,78 km;
Plan Orientacyjny - Odcinek 1.
Odcinek 2 – „Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku Nowogard – Płoty (koniec obwodnicy m. Nowogard – koniec obwodnicy m. Płoty)” o długości 20,363 km;
Plan Orientacyjny - Odcinek 2.
Odcinek 3 - „Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku koniec obwodnicy m. Płoty – węzeł Kiełpino /z węzłem/” o długości 14,614 km.
Plan Orientacyjny - Odcinek 3.
Podstawowe parametry techniczne drogi ekspresowej S6:
1. Klasa drogi - S
2. Prędkość projektowa - Vp = 100km/h
3. Ilość pasów ruchu: Przekrój drogowy dwujezdniowy – 2 x 2
4. Szerokość pasa ruchu: 3.5m
5. Szerokość pasa dzielącego: 5,0 m
6. Szerokość pasów awaryjnych: 2.50m
7. Szerokość poboczy nieutwardzonych: dostosowana do przyjętych w projekcie barier ochronnych, oświetlenia i ewentualnej lokalizacji ekranów akustycznych.
8. Obciążenie proj. nawierzchni: 115kN/oś
9. Pasy wyłączania i włączania na wyjazdach i wjazdach
- szerokość pasa ruchu: 3,50m
- szerokość opaski zewnętrznej: 0,50m
Realizacja Odcinka 1 – „Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku Goleniów – Nowogard (S-3, węzeł „Goleniów Północ” /z węzłem/ - początek obwodnicy m. Nowogard)” o długości 19,78 km
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa zachodniopomorskiego, na terenie powiatu goleniowskiego.
Lokalizacja projektu na mapie Polski:
Lokalizacja projektu na mapie województwa:
Dla inwestycji objętej przedmiotem zamówienia należy zaprojektować i wykonać w szczególności następujące roboty budowlane:
Roboty drogowe:
- budowa dwóch jezdni drogi ekspresowej
- rozbudowa węzła drogowego „Goleniów Północ” w km 21+520.70
- budowa węzła drogowego „Goleniów Lotnisko” (dawniej „Żółwia Błoć”) w km 24+541.61
- budowa węzła drogowego „Osina” (dawniej „Kikorze”) w km 34+604.90
- rozbudowa drogi powiatowej nr DP 4117Z Miękowo – Goleniów, w zakresie jej przeprowadzenia nad trasą drogi ekspresowej
- rozbudowa drogi powiatowej nr DP 4133Z Niewiadowo- Goleniów, w zakresie jej przeprowadzenia nad trasą drogi ekspresowej
- rozbudowa drogi powiatowej nr DP 4156Z w kierunku na Węgorza, w zakresie jej przeprowadzenia nad trasą drogi ekspresowej
- rozbudowa istniejącego skrzyżowania dk-6 z drogą powiatową nr DP 4157Z w kierunku na Krzywice, w zakresie włączenia drogi powiatowej do projektowanej drogi zbiorczej
- rozbudowa drogi powiatowej nr DP 4159Z kierunek na Czermnica, w zakresie jej przeprowadzenia nad trasą drogi ekspresowej
- rozbudowa istniejącego skrzyżowania dk-6 z drogą powiatową nr DP 4187Z w kierunku na Wyszomierz, w zakresie włączenia drogi powiatowej do projektowanej drogi zbiorczej
- przebudowa i rozbudowa kolidujących odcinków dróg gminnych w celu przeprowadzenia ich nad lub pod projektowana trasą drogi ekspresowej
- budowa nowych odcinków dróg gminnych
- przebudowa istniejących i budowa nowych dróg dojazdowych
- budowa chodników, zjazdów itp.
- budowa systemu odwodnienia powierzchniowego
- budowa przepustów pod koroną dróg i pod zjazdami
- rekultywacja terenu w miejscu rozbiórek istniejących dróg
Obiekty inżynierskie:
- 9 obiektów w ciągu drogi ekspresowej
- 1 przejście dla zwierząt dużych górą
- 7 wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową
- budowa przepustów na przebudowywanych ciekach
- budowa przepustów ekologicznych
Kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi:
- przebudowa i likwidacja odcinków istniejącej kanalizacji deszczowej
- budowa sieci kanalizacji deszczowej w tym kanalizacji hydrotechnicznej
- budowa osadników
Kanalizacja sanitarna:
- przebudowa istniejących odcinków kanalizacji sanitarnej, kolidujących z projektowaną inwestycją
Sieć wodociągowa:
- przebudowa istniejącej sieci wodociągowej kolidującej z projektowaną inwestycją
Sieć gazowa:
- przebudowa istniejącej sieci gazowej wysokiego i średniego ciśnienia kolidującej z projektowaną inwestycją
Urządzenia ochrony środowiska:
- pasy zieleni izolacyjnej
- ekrany akustyczne
- urządzenia oczyszczające (osadniki, studnie wpadowe z piaskownikiem) stosowane przed wprowadzeniem ścieków deszczowych oraz roztopowych do odbiorników
- urządzenia zamykające na wylotach urządzeń wodnych i rowów do cieków, zabezpieczające przed przedostawaniem się substancji niebezpiecznych do cieków w przypadku awarii lub wypadku na drodze
- zbiorniki retencyjne wraz z rowami dopływowymi/odpływowymi
- budowa przejść dolnych dla średnich zwierząt
- budowę przepustów/przejść ekologicznych dla zwierząt małych/płazów
- budowa przejść górnych dla zwierząt średnich/dużych
- obustronne ogrodzenie dla zwierząt
Zieleń:
- wycinka istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie
- nasadzenia
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
- bariery ochronne
- elementy oznakowania poziomego i pionowego w tym fundamentowanych konstrukcji bramowych i kratownicowych
- ogrodzenie drogi
- wjazdy awaryjne
- przejazdy awaryjne
- urządzenia systemu zarządzania ruchem (znaki zmiennej treści, kamery, detektory natężenia ruchu itd.)
Oświetlenie:
- budowa oświetlenia na węzłach (trasy głównej w rejonie węzła, łącznic, dróg powiatowych i gminnych)
Kanał technologiczny:
- budowa drogowej infrastruktury telekomunikacyjnej
Przebudowa istniejącej i budowa nowej infrastruktury technicznej:
- cieki naturalne oraz urządzenia melioracji szczegółowej (rowy melioracyjne oraz sieć drenarska)
- linie energetyczne nn i Sn
- linie energetyczne WN
- sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej
- linie teletechniczne
- sieć wodociągowa
- sieć gazowa średniego i wysokiego ciśnienia,
- sieć drenarska
Rozbiórki:
- elementów dróg i ulic
- istniejących obiektów inżynierskich w tym przepustów
- istniejących elementów ochrony środowiska takich jak: ekrany akustyczne, urządzenia oczyszczające wody opadowe
- elementów sieci uzbrojenia terenu,
- elementów małej architektury i ogrodzeń
Schemat przebiegu drogi S-6 na odcinku Goleniów - Nowogard wraz z opisami węzłów
Mapa z etapu Projektu Budowlanego
Realizacja Odcinka 2 –„Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku Nowogard – Płoty (koniec obwodnicy m. Nowogard – koniec obwodnicy m. Płoty)” o długości 20,363 km;
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa zachodniopomorskiego, na terenie gminy Nowogard i gminy Płoty.
Lokalizacja projektu na mapie Polski:
Lokalizacja projektu na mapie województwa:
Dla inwestycji objętej przedmiotem zamówienia należy zaprojektować i wykonać w szczególności następujące roboty budowlane:
- budowa drogi ekspresowej S6 o długości ok. 20,363 km,
- budowa węzła „Płoty Północ” na skrzyżowaniu drogi S6 w km ok. 65+702 z drogą wojewódzką Nr 109 Mrzeżyno-Trzebiatów-Gryfice-Płoty
- budowa wiaduktów
- budowa układu drogowego na MOP "Wyszogóra Wschód" i "Wyszogóra Zachód"
- budowa obiektów kubaturowych na MOP
- budowa stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów dla policji i służb ITD na MOP "Wyszogóra Wschód" i "Wyszogóra Zachód",
- budowa ciągów pieszych i pieszo rowerowych,
- regulacja i przebudowa kolidujących z inwestycją rowów melioracyjnych układupodstawowego i szczegółowego,
- budowa nowych elementów odwodnienia (rowy, ścieki, zbiorniki retencyjne, przepusty),
- budowa przepustów pod drogą ekspresową, drogami dojazdowymi i lokalnymi oraz pod zjazdami
- budowa odcinków kanalizacji,
- budowa elementów służących do oczyszczania wód opadowych odprowadzanych z drogi do odbiorników naturalnych którymi są cieki melioracyjne
- budowa nowego i przebudowa istniejącego oświetlenia drogowego dla trasy zasadniczej, węzłów oraz dróg niższych klas
- przebudowa i budowa urządzeń towarzyszących
- budowa ekranów akustycznych
- budowa ekranów przeciwolśnieniowych
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu i oznakowania pionowego i poziomego
- budowa stacji meteorologicznych wczesnego ostrzegania
- wykonanie elementów ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej
- wykonanie wygrodzenia pasa drogowego z siatki stalowej o wys. 2,4 m z bramami i furtkami
- wykonanie w rejonie projektowanych przejść dla zwierząt płotków ochronno -naprowadzających
- budowa przejazdów i wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową S6
Schemat przebiegu drogi S-6 na odcinku Nowogard - Płoty wraz z opisem węzłów
Mapa z etapu Projektu Budowlanego
Realizacja Odcinka 3 – „Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku koniec obwodnicy m. Płoty – węzeł Kiełpino /z węzłem/” o długości 14,614 km.
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa zachodniopomorskiego, na terenie gminy Płoty i gminy Brojce.
Lokalizacja projektu na mapie Polski:
Lokalizacja projektu na mapie województwa:
Dla inwestycji objętej przedmiotem zamówienia należy zaprojektować i wykonać w szczególności następujące roboty budowlane:
- odcinek drogi ekspresowej o przekroju 2x2 o dł. 14,614 km
- węzeł drogowy Wicimice (połączenie drogi S-6 z drogą krajową nr 6)
- przebudowę/rozbudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, tj. drogi krajowej nr 6, drogi wojewódzkiej nr 105, dróg powiatowych nr 3145Z, 3136Z oraz dróg gminnych
- drogi dojazdowe (obsługujące tereny przyległe do drogi ekspresowej);
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową;
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową;
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy (rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne);
- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno – naprowadzającym, zieleń;
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej (urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych);
- oświetlenie drogowe;
- infrastruktury technicznej dla potrzeb drogi ekspresowej;
- system zarządzania ruchem;
- oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej;
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich;
- rozbiórki obiektów kolidujących z projektowanym zagospodarowaniem terenu
Schemat przebiegu drogi S6 na odcinku Płoty - węzeł Kiełpino wraz z opisem węzłów cz. 1
Mapa z etapu Projektu Budowlanego